• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har bolagen blivit tuffare med sina utlåningar?

D

Dee

Gäst
Poäng: 0
Tack Terry för att du kollar och fixar :)

Jag tycker det är trevligt bra när man
tar ett skott för laget! ;-)

Svea är konstiga, jag hade ett lån som jag skötte prickfritt, ringde dom senare med bättre förutsättningar och dom ville ha medlånsökare :) Remember lär vara lika tuffa efter som det är väl entcard/Swedbank?
Balanzia ville nog gärna hålla på 250.000:- utlåningarna. Men det är bäst. När det gäller storbankerna så undrar fan jag inte om det är sämre att söka via lendo. Sökte via lendo en gång och fick avslag överallt. Sen ringde Swedbank mig och gav mig 50.000 i kredit via deras Mastercard. Samma förutsättningar. Kanske skillnad på kredit och lån? Men förstår inte vad 2-3% bättre ränta ska ge avslag? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Men marknaden styr. De tjänar endast pengar på att låna ut och förlorar pengar om folk inte kan betala tillbaka. Vad på marknaden har hänt som kan ha påverkat deras ovilja att ta
samma risk som förut? Kan det vara att Lendo har har så stora marknadsanadelar, så att de banker som förmedlas via Lendo har tillräckligt med utlånade pengar? Kan det vara så att de som står utanför Lendo är mer riskvilliga och dessutom vässat sina räntor?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det är frågan.
Idag sökte jag som sagt just genom Lendo.
Det som hände var att jag blev beviljad av Avida - igenom Lendo med förutsättningarna som jag presenterade.
Sen när avida kollade på det fick jag kalla handen vilket är naturligtvis oerhört märkligt.

Men jag vet när jag var i träsket där 2013-2014 då fick jag mycket mycket lättare lån med fler UC-Förfrågningar, sämre inkomst och fler anmärkningar.

Nu känns det som att man ska ligga på 0.1% i princip för att få ett rimligt lån till låg ränta. Bisarrt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Dom gav mig lånerbjudande genom Lendo.
Gick 2 timmar så ringde jag och frågade Avida vad som sker eftersom jag inte hade fått något skuldebrev...

Då var svaret att det blev avslag.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Helt jävla fucked up faktiskt.... börjar på riktigt tro att lånesiterna ställer till det mer än att de hjälper... så nu Terry, du har nya förfrågningar igen och är låst ett tag framöver eller? Vad händer? Såg ett tidigare inlägg angående BN där något kanske skulle kunna gå men ett mindre belopp än önskat? Du har säkert försökt men måste bara kolla
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det som stör mig mest är att dom vägrade säga varför dom nekade men hon sa något om att det handlar om kreditvärdigheten, ville inte säga vilken del i min UC dom gav avslag på.
Men lär ju inte varit inkomsten.
Oerhört otrevlig var hon jag pratade med också.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det som stör mig mest är att dom vägrade säga varför dom nekade men hon sa något om att det handlar om kreditvärdigheten, ville inte säga vilken del i min UC dom gav avslag på.
Men lär ju inte varit inkomsten.
Oerhört otrevlig var hon jag pratade med också.
Var det bara Avida som gav dig erbjudande via Lendos-sida?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Stämmer bra...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp